نگاهی به بازار آهن 

نگاهی به بازار آهن 
نگاهی به بازار آهن 

بازار آهن روز گذشته را بدون هیچ گونه تنشی و در آرامش کامل به سر برد به طوریکه که در تمامی محصولات تولیدی کارخانه ها شاهد هیچ گونه روند افزایشی غافلگیر کننده ای نبوده و بازار در ثبات و گاها با سیر نزولی ...

بازار آهن روز گذشته را بدون هیچ گونه تنشی و در آرامش کامل به سر برد به طوریکه که در تمامی محصولات تولیدی کارخانه ها شاهد هیچ گونه روند افزایشی غافلگیر کننده ای نبوده و بازار در ثبات و گاها با سیر نزولی همراه بوده است. از این رو در بنگاه های فعال بازار طی چند روز گذشته محصولات ذوبی تیرآهن و  میلگرد روند کاهشی قیمت و درحوزه انواع ورق (ورق سیاه، گالوانیزه و رنگی) با اندکی کاهش مواجه بوده ایم اما روند غالب روز اخیر که انتظار می رود امروز نیز تداوم یابد در محصولات مختلف به شرح ذیل می باشد.

قیمت در اکثر کارخانه‌های میلگرد، نسبت به روز گذشته ی خود بدون تغییر اعلام شد؛ حتی در تولیدات برخی کارخانه های به نام این صنعت هم چون  ذوب آهن اصفهان نرخ میلگرد در  بنگاه نسبت به روز گذشته 50 الی 100 تومان و در کارخانه نیز با مقایسه ی قیمت ها با روز قبل خود 40 الی 100 تومان کاهش یافت. در حوزه تیرآهن های تولیدی کارخانه ذوب آهن نیز در بنگاه نسبت به روز گذشته 5 الی 70 هزار تومان و در کارخانه نسبت به روز گذشته 20 الی 130 تومان کاهش را تجربه کردیم.

طی بررسی های به عمل آمده در بخش ورق تولیداتی چون (سیاه، گالوانیزه و رنگی) نسبت به روز گذشته 100 الی 200 تومان کاهش، ورق کاویان 300 تومان کاهش و نرخ ورق اکسین و روغنی، بدون تغییر اعلام شد.
در نرخ اعلامی اکثر تولیدکنندگان قوطی پروفیل، پروفیل زد و انواع لوله (داربستی، صنعتی ، مبلی و گازی) نسبت به روز گذشته تغییری را شاهد نبودیم. البته این روند در نرخ (نبشی، ناودانی، سپری) و محصولات مفتولی (مفتول سیاه)  نیز نسبت به روز گذشته بدون تغییر اعلام شد. این شرایط حاکی از این است که هبجانات بازار بورس هنوز به بازار آهن و قیمت گذاری آن ورود پیدا نکرده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (4)

  • علی ازادی
    علی ازادی1399/02/12 - 18:23 پاسخ

    مدنظرمیگرد6000هزاری وآهن به غیراز14اصفهان که حد8000هست باقی تیراهن6500 ازقبل بهتر. ساخت ساز یادشده کارگرگیرنمیاد

  • محسن
    محسن1399/02/11 - 15:22 پاسخ

    صبر کنید و الان با میلگرد ۷هزار درست میکنن بعصی ها کافیه ۱ماه صب کنید الان اسلب و بیلت و فولاد ایران داره میاد پایین و تا جایی ک نامه زدن فولادی ها اجازه صادرات بدن و قطعا دولت نمیده بخاطر اشتعال زایی ک در کشور باید ایجاد شه.

  • محمد
    محمد 1399/02/11 - 11:25 پاسخ

    فعلا بورس با حمایتی که دولت از آن دارد نقدینگی را به سمت خود می کشد . بازار آهن در حال حاضر هیچ رمقی و امتیازی برای جذب نقدینگی موجود از خود نشان نمی دهد

  • حمید
    حمید1399/02/11 - 11:22 پاسخ

    دوستان قیمت ها هنوز جا دارد که پایین بیاید . شما در شهر خود یه چرخ کوتاه بزنید می بینید که هیچ پروژه ساختمانی جدیدی شروع نشده و همه تکمیلی های سال قبل هستند .